Методичний калейдоскоп

ЧУЖИХ ДИТЯЧИХ ПРОБЛЕМ НЕ БУВАЄ!

У цьому впевнені усі педагоги закладу – члени команди психолого-педагогічної підтримки (команди ППС) дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Для таких наших вихованців усі працівники прагнуть створити затишний, емоційно стабільний, позитивний мікроклімат. Адже ми віримо, що турбота та сумісні зусилля з сім’ями дозволять адаптуватися дитині та зробити великі, впевнені кроки вперед у своєму розвитку.

У цій турботі ми не одні. Курують та своєчасно надають грамотну, кваліфіковану, високопрофесійну підтримку та допомогу нашим педагогам та батькам фахівці Миколаївського інклюзивно-ресурсного центру №3.

Ось і цього разу 21.01.2022 р. під керівництвом завідувача Шатньої Н.О. у закладі відбулося засідання команди ППС дітей з ООП сумісно із фахівцями ІРЦ №3. Відповідно до змін у чинному законодавстві метою зустрічі було визначення рівня підтримки дітей з ООП в освітньому процесі.

Усі члени команди ППС (фахівці ІРЦ №3, вихователі, асистенти вихователів, вузькі фахівці закладу) на засіданні зробили виступи, в яких повідомили про довгоочікувані досягнення малят, про їх інтереси, особливості поведінки, про труднощі, які у них виникають у ході освітнього процесу. До обговорення активно приєдналися батьки наших особливих вихованців. За результатами такої плідної співпраці і було визначено рівень підтримки наших дітлахів. А батьки малят ще раз отримали кваліфіковані поради щодо розвитку своїх дітлахів.

Адже чужих дитячих проблем не буває!



ВЗАЄМООБМІН  ДОСВІДОМ 

ПОКРАЩУЄ  СТАН  РОБОТИ  ПЕДАГОГІВ  ДИТСАДКА

Робота з дітками з особливими освітніми потребами – особлива турбота педагогів нашого закладу. І в цьому напрямку колектив дитячого садочку знаходиться у постійному творчому пошуку щодо методів та прийомів з малятами. Ми завжди раді підтримці та допомозі колег, слушним порадам фахівців, обміну досвідом та позитивними напрацюваннями у даній царині педагогіки.

Ось і в цьому навчальному році ми продовжили традицію співпраці з фахівцями комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №3» Миколаївської міської ради. Педагоги нашого закладу провели для фахівці установи заняття. Ефективно пройшов сумісний круглий стіл, на якому обговорили питання, що виникають в ході роботи. Так практичний психолог Центру Дрозд Ірина Володимирівна надала слушні поради щодо ведення документації, які дозволять усім членам команди психолого-педагогічного супроводу поглибити взаємодію в команді. В нагоді нашим вихователям стали рекомендації вчителя-реабілітолог Бавольської Оксани Володимирівни. А Толмачова Альбіна Олексіївна, вчитель-логопед, логопед-дефектолог Центру, висловила позитивні відгуки щодо напрацювань фахівців нашого дошкільного закладу.

Спільним на кінець зустрічі виявилось рішення продовжити співпрацю між нашими установами, отримати додаткові матеріали центру, спрямовані на покращення роботи з особливими дошкільнятами.

Дійсно, взаємообмін перспективним досвідом з фахівцями

Інклюзивно-ресурсного центру №3 сприяв покращенню стану роботи педагогів дитсадка з зазначеного напрямку!

Дякуємо  колегам!



ДІЛИМОСЯ  ДОСВІДОМ
ТА  ПІДВИЩУЄМО  ВЛАСНИЙ  ФАХОВИЙ  РІВЕНЬ 
Тема розвитку мови завжди актуальна для дошкільнят, вихователів  та батьків. Чим вище професійна компетентність вихователя, тим краще діти засвоюють норми рідної мови. І в цьому впевнились педагоги-дошкільники області – відвідувачі курсів підвищення кваліфікації при Миколаївському обласному інституті підвищення педагогічної освіти.
Дошкільний заклад «Зірочка» запросив педагогів для перегляду відкритих занять з розвитку мови, продемонструвавши тематичне та інтегроване заняття. Це були справжні цікаві пригоди-подорожі у мовленнєвий світ дитини.
Так діти молодшої санаторної групи ( вихователь Єгорова І О) на занятті «Пригоди в зимовому лісі» продемонстрували уміння виконувати артикуляційні вправи, вміння виділяти звук [х] в словах, чітко вимовляти його в різних позиціях. Розвивати навички звуконаслідування, фонематичний слух, виразність мови.
А вже діти старшої загальної групи ( вихователь Крючєк Ю.М.) показали дуже гарні знання на занятті « Пташині пригоди». Діти повідомили присутнім багато «новинок-цікавинок» щодо особливостей в зовнішньому вигляді друзів наших менших. Використовуючи коректурні таблиці та спираючись на результати дослідів, розширили знання про міграцію птахів, пов’язану зі зміною пори року, про труднощі життя птахів взимку, про їх захист, харчування.
Обговорення занять також було цікаве. Адже кожне таке обговорення – це нагода підвищити власний рівень педагогічної майстерності.  Під час обговорення заходу ще раз впевнилися, що володіння вихователем знань  щодо будови структури інтегрованого та тематичного заняття насправді стає запорукою грамотного та професійного спілкування зі своїми вихованцями, розширює професійні горизонти та можливості використовувати найефективніші методи та прийоми в роботі. Використання в професійній діяльності різних видів занять збільшує позитивний педагогічний вплив на дошкільнят.

Позитивні відгуки отримала і виставка педагогічних посібників. Адже на ній були представлені сучасні, яскраві, неординарні дидактичні матеріали  практично з усіх напрямків мовленнєвого розвитку маленьких громадян нашого суспільства. Насправді, є великі переваги у такій формі обміну досвідом та підвищення рівня професійної майстерності, як проведення відкритих показів для колег з міста та області!















УВАГА!  ПРАЦЮЄ  ШКОЛА  ДОШКІЛЬНИХ  НАУК!
Добрі традиції дошкільного закладу допомагають його працівникам якнайкраще здійснювати свою роботу. В цьому впевнилися відвідувачі відкритих переглядів контрольно-підсумкових занять за осінній період 2019-2020 н.р. Відвідувачами стали члени Школи дошкільних наук закладу. А прийшли вони повчитися майстерності у досвідчених педагогів-наставників.
Так на занятті в молодшій санаторній групі вихователь Головко Ніна Анатоліївна продемонструвала починаючим педагогам прийоми організації видів діяльності в структурі інтегрованого заняття. На кожній зупинці вихованці педагога виявили високий рівень знань про осінні явища та зміни в житті природи. Діти добре володіли мовленнєвими навичками, багатим словником, вмінням утворювати присвійні прикметники, навичками мовного дихання тощо. З легкістю малятам далась порядкова та кількісна лічба, оперування геометричними фігурами, володіння прийомами класифікації, серіації. Педагоги-початківці отримали можливість простежити на практиці, як коректурні таблиці допомагають малятам закріпити знання про зміни у житті тварин, засвоїти правила безпеки. Вихователі повчилися у наставника і тонкощам проведення аплікації з молодшими дошкільнятами.
З вихованцями середнього дошкільного віку вихователь-наставник логопедичної групи «А» Наконечна Раїса Вікторівна розпочала «Подорож осінніми стежинками» з загадок. Починаючі педагоги вчилися у Раїси Вікторівни чітко і конкретно ставити запитання, формулювати завдання, влучно і своєчасно ставити навідні або додаткові запитання, додаткові роз’яснення, надавати вихованцям можливість самостійно поміркувати та зробити висновки. Педагог продемонструвала присутнім такі цікаві прийоми роботи, як бесіда за серією ілюстрацій, проблемні запитання, слуховий диктант, дидактична мовленнєва гра,  прийоми порівняння множин, бліц-опитування, пояснення, нагадування, «математичне» конструювання з паличок Кюїзенера та багато іншого. Вихователь навчала «початківців» чіткому дотриманню вимог методик роботи з дошкільнятами з різних розділів програми. А відвідувачі заходу впевнилися у результативності такого підходу до освітньої діяльності. Адже вихованці Раїси Вікторівни проявили добрі знання та вміння практично з усіх основних розділів програми, показали добре сформовані організаційні навички щодо освітнього процесу, що засвідчило систематичність у щоденній роботі. Діти навчені слухати і чути педагога і товаришів, чітко і послідовно (відповідно до інструкції дорослого) виконувати завдання, мають навички послідовно використовувати, складати навчально-ігрове обладнання, орієнтуються у правилах його використання. Добре сформовані навички проведення підсумку заняття засвідчили і якість засвоєння матеріалу дітьми, і стабільність в організації освітнього процесу.
Було чому повчитися молодим вихователям і на занятті вихователя Павелко Лариси Іванівни в старшій санаторній групі. Послідовний перегляд контрольно-підсумкових занять від молодшої до старшої групи дозволив побачити учасникам переглядів різницю в обсязі та якості знань з питання в різних вікових періодах. Отже і мотивація до заняття з вихованцями Лариси Іванівни була вже зовсім іншою, відповідала освітнім потребам «старшачків». Педагоги-початківці повчились у Павелко Л.І. навичкам невимушеного спілкування зі своїми вихованцями, вмінню не повторювати відповіді дітей, своєчасно виправляти їх мовні помилки, навчати дітей слухати товаришів, своєчасно надавати їм допомогу. Водночас Лариса Іванівна показала володіння такими прийомами роботи, як збагачення словника, утворення присвійних прикметників, складних описових прикметників, дотримання вимог методики у проведенні дидактичної гри, у навчанні складання колективної розповіді за картиною. Цікавою і корисною для спостерігачів виявилась демонстрація педагогом прийомів ейдетики, навчання асоціативного мислення, доказового мовлення. Використання під час підсумку заняття друдлів засвідчило стабільність у роботі педагога за творчою темою («Ейдетика як засіб  розвитку образної пам’яті дошкільників»), дало можливість продемонструвати вихованцям групи високий рівень розвитку асоціативної пам’яті.

Упродовж усього заходу відвідувачі відкритих занять отримали змогу впевнитися у позитивному впливі яскравих, сучасних навчально-дидактичних посібників на освітній процес, на якість засвоєння дошкільнятами знань. Молоді вихователі підкреслили, що насправді традиція проведення практичних показів занять та видів діяльності для педагогів-початківців сприяє підвищенню рівня їх  професійної майстерності, допомагає якнайкраще вихованцям засвоїти вимоги програми, підготуватися до шкільного життя, адаптуватися у сучасному світі.




















ТАВРІЙСЬКИЙ РОЗПИС
Пропонуємо ознайомитися з напрацюваннями педагогів закладів дошкільної освіти №141 та №29, які розкривають систему використання традицій декоративно-прикладного мистецтва жителів Причорномор’я як засіб прилучення дітей дошкільного віку до народознавчих джерел, їх патріотичного виховання. В матеріалах теоретично обґрунтовано методику реалізації завдань ознайомлення дошкільників з таврійським розписом, систему планування видів діяльності в молодшій, середній та старшій групі дитячого садка, описано дидактичні ігри, які сприяють формуванню навичок декоративного малювання, підсиленню художньо-естетичних вражень, розвитку художньо-естетичних здібностей вихованців закладів дошкільної освіти, вихованню у них любові до рідного краю. Надані рекомендації педагогам щодо використання різних видів діяльності, добору літературних творів в процесі ознайомлення з символікою таврійського розпису.
https://drive.google.com/file/d/1US_Ls5mtxsTB4BwAtwdPt1yUQ3k9IG3J/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1DWHZu97VdrpLHgkRnru7gG3uUOQ-4QCf/view?usp=sharing


НАВЧАННЯ, ЗАСНОВАНЕ НА ГРІ ТА ФАНТАЗІЇ,
ЗОВСІМ НЕ ОБТЯЖУЄ МАЛЯТ!
            У цьому впевнилися відвідувачі майстер-класу з розвитку у дошкільників навичок образної пам'яті засобами ейдетики, який відбувся на базі нашого закладу у лютому 2018 року.
Обговорюючи прийоми попереднього етапу до застосування рекомендацій Школи ейдетики, учасники засідання наголосили, що вона така знайома – ця незнайома ейдетика! Адже виявилось, що досить велика кількість ейдетичних ігор та вправ міцно увійшла у щоденну роботу педагога-дошкільника. А ейдетичні прийоми з використанням тактильних, нюхових, смакових, зорових, слухових відчуттів сприяють розвитку довільної уваги, пам'яті, вербального та невербального мислення, уяви, мовлення.
           «Родзинки» перспективного педагогічного досвіду вихователя Павелко Л.І. (робота з друдлами, картинами-ілюзіями, картинами-перевертишами, метод піктограм), на основі якого і було проведено майстер-клас, залишили по собі позитивні відгуки відвідувачів заходу.
В процесі роботи слухачі – педагоги дошкільних навчальних закладів міста – були активними учасниками дійства, із задоволенням створювали завдяки «фантазії відчуттів» цікаві творчі розповіді, утворювали асоціативні ряди, асоціативні образи.
Особливе хвилювання та позитивні емоції викликали «Чарівні перетворення» – етап роботи, спрямований на відпрацювання, творче застосування та комбінування набутих навичок.
Виставка посібників з розвитку навичок ейдетики, створених руками педагогів нашого закладу, підсилила позитивні враження відвідувачів заходу.
        Учасники засідання підкреслили, що дана методика якнайбільше відповідає психофізіологічним особливостям дошкільнят. Завдяки розвитку образної уяви та яскравої фантазії, ейдетика допомагає використовувати ті виняткові можливості, «резерви», які є в кожної дитини.
Хочемо поділитися з колегами матеріалами майстер-класу. Пропонуємо їх до Вашої уваги.
 






























































Матеріал майстер-класу з ейдетики


ПРЕСВІТЛИЙ  ЛЕБІДЬ  НАШ

«У час відродження народного мистецтва України до його скарбниці мають увійти, власне, повернутися, стародавні й вічно юні, глибоко гуманні й поетичні образи степової, низової Приморської Таврії».
Ці слова миколаївської журналістки, дослідниці, письменниці, громадського діяча, автора книг та статей про культуру давнього Таврійського краю, художниці Євгенії Петрівни Бондаренко стали лейтмотивом проведеного на базі дошкільного навчального закладу №29 м. Миколаєва майстер-класу, спрямованого на ознайомлення педагогів-дошкільників міста з секретами таврійського розпису. Захід було організовано та проведено силами педагогічних колективів двох дошкільних закладів міста: ДНЗ №29 «Саманта» і ДНЗ №141 «Зірочка».
Ознайомлюючись з системою введення дошкільнят в інформаційне коло щодо тематики запропонованих занять, відвідувачі майстер-класу впевнилися, що при умові застосування новітніх підходів у навчально-виховний процес можна впроваджувати надбання унікальної спадщини декоративно-прикладного мистецтва України – таврійський розпис. Тренера майстер-класу (завідувач ДНЗ №29 Яковлева А.В., вихователь-методист ДНЗ №141 Бороздіна О.В., педагоги ДНЗ №29 Казимір Т.В., Костенюк Н.І., Білан Т.В., ЛисянськаО.О.) показали учасникам заходу ефективні методи та прийоми, завдяки яким нескладно навчати дошкільнят таким унікальним, неповторним, самобутнім елементам таврійського розпису, які насправді відображають особливості природи та побуту жителів приморської низової Таврії, є яскравою ілюстрацією до унікального фольклорного здобутку населення нашого краю.
В процесі роботи відбулось знайомство педагогів-дошкільників з елементами, тематикою таврійського розпису, розповідями про народних майстринь, народними казками, легендами, бувальщинами Півдня України.  
Учасники засідання підкреслили, що використання таврійського розпису підвищує зацікавленість і мотивацію дітей до навчання, є досить природним, зрозумілим для дошкільнят, розвиває естетичний смак, формує почуття гордості за традиції власного народу, є важливим чинником національно-патріотичного виховання маленького українця – майбутнього громадянина своєї держави!












Матеріали майстер-класу з Таврійського розпису


Немає коментарів:

Дописати коментар